2012-08-17

Iväg, men redan tillbaka

Förra helgen avgick jag som ordförande för liberala ungdomsförbundet. En position jag haft i mer än tre år. I måndags började jag jobba halvtid för Timbro med ett ämne som jag ägnat en stor del av min LUF-tid åt, integrationsfrågor. Vad jag kommer göra på Timbro lär jag få tillfälle att återkomma till.

Bloggen har av olika skäl varit lite inaktiv. Främst tror jag att själva formatet, en blogg, används lite annorlunda nu än för 4-5 år sedan. Att dagligen publicera inlägg är inte riktigt intressant, istället sparar man sig till de tillfällen när man inte har någon annanstans att publicera sig eller när man vill komplettera något. Så kommer jag fortsätta använda bloggen i framtiden. 

Frågor som rör migration, invandring, arbetsmarknaden, kulturkrockar, religion och identitet är en av vår samtids stora frågor. Eftersom jag nu ska jobba med integrationsfrågor kan det vara passande att göra en sammanfattning av vad jag tyckt och tänkt i frågan under de föregående tre åren. 

Jag skrev förra året ett inlägg där jag genomgående beskrev min inställning till hela ämnesområdet, En liberal syn på migration.

Metadebatter


Diskriminering och rasism


Debatter och anföranden

Debatt mellan mig och SD:s Gustav Kasselstrand, modererad av Andreas Johansson Heinö med tema invandring.
"Bortom multikulti", TV-Program på Axess om integrationspolitik och migration
Frågetråden på Flashback forum där jag under ett par veckor svarade på frågor som nästan alltid var av en integrationspolitisk/invandringsnatur.
Debatt mellan mig och Miljöpartiets Maria Ferm

Migration


Multikulturalism


Det liberala samhället och integrationen


Medborgarskap och samhällsgemenskap

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se